Рада ухвалила законопроєкти: про обмеження грального бізнесу та розмитнення авто в «Дії»

13:52, 24.04.2024
Рада ухвалила законопроєкти: про обмеження грального бізнесу та розмитнення авто в «Дії»

Законопроєкт передбачає обмеження реклами азартних ігор, зокрема недопустимість спекуляцій на темі війни та волонтерства, та забороняє спонсорство.

У середу, 24 квітня, Верховна Рада України проголосувала в першому читанні за законопроєкт № 9256, який посилює контроль за гральним бізнесом. Він передбачає реорганізацію Комісії з регулювання азартних ігор і лотерей (КРАІЛ) і посилює вимоги до реклами азартних ігор.

 

Як інформує УМ, про це повідомив «блогер»-нардеп від партії «Голос» Ярослав Железняк в Телеграм.

 

Проєкт підтримали 272 народні депутати.

 

Законопроєкт передбачає обмеження реклами азартних ігор, зокрема недопустимість спекуляцій на темі війни та волонтерства, та забороняє спонсорство. У ньому визначили додаткові інструменти, щоб обмежити відвідування гральних закладів та зменшити участь потенційно вразливих категорій населення в азартних іграх на період воєнного стану.

 

Крім цього, законопроєкт вдосконалює інструменти контролю за гральним бізнесом. А ще виключає з процесу видачі ліцензій людський чинник — усе буде автоматично й за чіткими критеріями. Детальніше про те, що передбачає законопроєкт, — тут.

 

Железняк пише, що в разі затвердження все це запрацює, якщо буде ефективна боротьба з тіньовим бізнесом. Законопроєкту ще потрібні додаткові норми.

 

У липні 2020 року Верховна Рада легалізувала гральний бізнес в Україні. Закон легалізує діяльність казино, букмекерських пунктів (зокрема в Інтернеті), залів гральних автоматів і організацію онлайн-покеру. До азартних ігор у казино парламент відніс рулетку, гру в карти, у кості та на гральних автоматах. У вересні 2020 року парламент створив Комісію з регулювання азартних ігор і лотерей — це державний регулятор, що займається ліцензуванням і регулюванням сфери азартних ігор в Україні.

 

У 2023 році українці щодня витрачали в онлайн-казино майже 400 мільйонів гривень, або понад 12 мільярдів на місяць, про що писала «Економічна правда» з посиланням на Нацбанк. Під удар цієї індустрії найчастіше потрапляють військові, які потім страждають на лудоманію (гральна залежність).

 

Після цього публікації у суспільстві почались жваві обговорення проблеми з азартними іграми, зокрема серед військових. 29 березня на вебсайті Офісу президента Володимира Зеленського зʼявилася електронна петиція про обмеження роботи онлайн-казино на час воєнного стану в Україні. Уже за кілька годин петиція зібрала необхідні для її розгляду президентом 25 тисяч підписів.

 

Автор петиції, військовослужбовець 59 бригади Павло Петриченко стверджував, що є непоодинокі випадки, коли залежні від ігор військові витрачають усі гроші на казино й беруть потім мікрокредити, заганяючи себе в боргову яму. Також вони здають у ломбарди дрони й тепловізори, що завдає шкоди не тільки їм, але й їхнім побратимам.

 

20 квітня 2024 року президент Володимир Зеленський підписав указ про обмеження роботи онлайн-казино.

 

Сьогодні ж український Парламент підтримав у першому читанні законопроєкт № 10380 про розмитнення авто на порталі державних послуг «Дія».

 

Про це у середу, 24 квітня, повідомили в Міністерстві цифрової трансформації Україниу Телеграм.

 

Розмитнення авто в «Дії» — новітній сервіс, мета якого — повністю прибрати людський фактор і корупцію з процесу, зазначили у відомстві. Також це заощадить кошти і час тисячам українців, адже весь процес розмитнення відбуватиметься онлайн у кілька кліків.

 

Після ухвалення законопроєкту Мінцифра на основі інформації від митниці створить Базу даних митних вартостей. Там буде митна вартість нових легкових автомобілів, які ввозили в Україну після 2007 року, із деталями: марка, модель, тип і обʼєм двигуна, рік випуску. Це дозволить автоматично розрахувати чесну вартість розмитнення.

 

Багато в чому вартість залежить безпосередньо від митного інспектора. Тож за відсутності чітких критеріїв є можливості для зловживання як з боку посадовців митниці, так і з боку декларантів, які часто вносять меншу вартість машини, щоб зменшити митний платіж, тобто фактично зменшують надходження до бюджету.

 

Як повідомляла УМ, 24 квітня ВРУ збільшила чисельність Держприкордонслужби України.