Facebook втратив $58 млрд за тиждень

17:00, 24.03.2018
Facebook втратив $58 млрд за тиждень

Facebook втрачає десятки мільярдів через скандал із персональними даними користувачів.

Акції заснованої Марком Цукербергом соцмережі Facebook впали після того, як стало відомо про масовий витік даних користувачів. Зокрема, акції Facebook подешевшали на 58 млрд доларів за останній тиждень.

 

Про це повідомляє ВВС у суботу.

 

Засновник компанії Марк Цукерберг вибачився за витік, від якого постраждали 50 мільйонів користувачів Facebook. Проте вибачення не зупинили інвесторів від продажу акцій Facebook, тож оглядачі можуть лише припускати, наскільки великими можуть бути подальші втрати велетня соцмедіа.

 

Витік даних вже назвали "моментом істини" для користувачів соцмереж, де одразу ж став поширюватися тренд із хештегом #deletefacebook.

 

Негативні заголовки змусили деяких рекламодавців сказати "усьому є межа". Відтак, вартість акцій Facebook впала із $176.80 у понеділок до $159.30 у п'ятницю ввечері.

 

Після виходу на ринок у 2012 році ціна однієї акції Facebook становила $38, а ринкова вартість компанія була на рівні $104 млрд. Завдяки стабільному зростанню кількості користувачів і провідній позиції на ринку цифрової реклами, вартість акцій також зростала, і у лютому цього року становила $190.

 

Браян Вайзер, старший аналітик у Pivotal Research, каже, що має найбільш песимістичний прогноз щодо акцій Facebook на усій Волл Стріт: "Я прогнозував ціну у $152 за акцію Facebook на 2018, - і це було ще до подій цього тижня".

 

Пан Вайзер каже, що обвал акцій показав: інвестори занепокоєні жорстким  регулюванням і тим, що користувачі можуть залишити соцмережу. Проте "ризик, що рекламодавці підуть із платформи, є невеликим. Куди їм ще подітися?"

 

Тоді як старший аналітик Hargreaves Lansdown Лейт Халаф називає нинішній скандал "руйнівним епізодом" в історії Facebook: "Одним із секретів успіху Facebook було те, що чим більше людей ним користуються, тим більш інтегральною стає соцмережа для своїх користувачів. На жаль, для Facebook буде справедливою і динаміка у протилежному напрямку, якщо він втратить значну частку користувачів через цей скандал".

 

Зазначимо, що від середи Mozilla і Commerzbank призупинили свою рекламу у соцмережі. А у п'ятницю підприємець і винахідник Ілон Маск видалив Tesla та SpaceX з Facebook.

 

Експерти прогнозують, що будь-які зміни у політиці Facebook щодо захисту даних будуть радше пов'язані із ризиком втрати "великих грошей від рекламодавців, ніж від того, що користувачі поширюватимуть хештеги у Twitter," маючи на увазі #DeleteFacebook і #BoycottFacebook, що набули популярності у соцмережах.

 

Як вважає ІТ-інвестор Ейлін Бербідж, Facebook надто довго зволікав із поясненнями для користувачів та клієнтів: "Те, що знадобилося п'ять днів, аби вийти із заявою, що сама по собі була чесною, відвертою і вичерпною, було надто довго".

 

Вона також вважає, що Facebook недооцінив, наскільки розлюченими є їхні користувачі після того, як з'ясувалося, що їхні дані використовували у політичних цілях.

 

Оглядач з питань технологій Кейт Біван вважає, що події останнього тижня відкрили очі користувачам Facebook на те, що ігри, опитування та додатки можуть збирати їхні дані із дуже серйозними намірами.

 

"Цей тиждень став моментом істини, коли люди почали розуміти, що йдеться не просто про "кліки" і "лайки" на Facebook, а про поширення персональних даних".