Педагогічна спадщина

07.02.2017
На фасаді навчального корпусу № 4 Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, де 60 років тому отримав учительський диплом видатний український педагог Олександр Захаренко, відкрили меморіальну стелу. В пам’ять про народного вчителя, уродженця Черкащини, встановлення приурочили до його 80-річного ювілею. 
За словами Олександра Черевка, ректора університету, така подія важлива не тільки для родини педагога,  у відкритті стели взяли участь дружина народного вчителя Віра Петрівна та син Сергій, а для навчального закладу, для громади Черкас і всієї країни. «Мені пощастило особисто знати Олександра Захаренка. І встановлення цієї стели — це наша учнівська данина шани великому вчителю», — наголосив на відкритті Олександр Черевко.
Олександр Захаренко багато в чому випередив сучасників, його ідеї і досвід пережили свій час і сприймаються нині як педагогіка сучасності. Народний учитель не боявся змін, він їх ініціював, що важливо й для нашого сьогодення. Адже теоретичні узагальнення і практичні висновки Олександра Захаренка є актуальними, дозволяють якісно вирішувати проблеми виховання молоді, слугують джерелом удосконалення педагогічного процесу з урахуванням соціальної і економічної перебудови суспільства. Наразі в університеті вивчають та популяризують творчу спадщину Олександра Захаренка, пишуть і захищають дисертації, а десятки навчальних закладів Черкащини, зокрема його авторська школа, працюють за виховною системою Учителя. 
У Черкаського національному університеті з 2011 року діє Музей-лабораторія педагогічної спадщини Олександра Захаренка, в експозиціях якого представлено досвід та досягнення роботи Сахнівської школи, де працював педагог, впровадження його ідей у закладах освіти Польщі, Словаччини, США, Болгарії, Литви. Мета музейників і освітян — вивчити науково-педагогічний доробок Олександра Захаренка, його життєвий і творчий шлях, сприяти упрова­дженню його педагогічної системи та проведенню науково-дослідної роботи в навчальних закладах.