Краща гоночна стратегія допомогла пілоту «Мерседеса» виграти Гран-прі Іспанії

16.05.2017
Краща гоночна стратегія допомогла пілоту «Мерседеса» виграти Гран-прі Іспанії

Перегравши «Феррарі» на «піт-лейні», «Мерседес» допоміг своєму лідеру виграти гонку в Каталонії. (Фото з сайта championat.com.)

«Немає шансів», — таку фразу видав у радіоефір лідер загального заліку пілотів, перший номер «Феррарі» Себастьян Феттель, коли після тривалого домінування на Гран-прі Іспанії йому довелося поступитися чільною позицією конкуренту з «Мерседеса» Льюїсу Хемілтону. 
 
Слова німця зі «Скудерії» звучали аж занадто приречено — на повільнішому комплекті шин можливостей опиратися натиску британського пілота у нього не було.
 
Вочевидь не давав Феттелю спокою й втрачений через «появу» на трасі віртуальної машини безпеки не надто відчутний, утім наявний у нього посеред перегонів «гандикап».
 
Обравши відмінну від «Мерседеса» «гумову» стратегію, саме в середній частині гонки, коли на першому піт-стопі механіки «Феррарі» на болід Себастьяна «одягли» найшвидший (м’який) комплект гуми, лідер «Скудерії» сподівався збільшити перевагу над представником «Мерседеса».
 
Після напрочуд удалого старту, коли в першому повороті Феттель обі­йшов володаря «поул-позишн» Хемілтона, й до моменту зіткнення між Вандорном та Массою, після якого комісари перегонів активували режим віртуальної машини безпеки, справи у гонщика «Феррарі» йшли доволі непогано.
 
Утім після появи «сефеті-кар» ініціативу перехопила команда «Мерседеса», котрій у момент швидкісних обмежень вдався вдалий тактичний хід.
 
«У наших спеціалістів з тактики був складний момент — було важливо обрати момент з піт-стопом якомога ближче до рестарту, інакше Феттель міг прочитати наш задум. Зрештою, хлопці все розрахували ідеально», — прокоментував рішення, яке, в підсумку, принесло перемогу керівник «Мерса» Тотто Вольфф.
 
Одразу після гонки Феттель не приховував розпачу. Переможець барселонського гран-прі наголосив: «Себастьян зізнався, що дуже злий».
 
Однак, трохи випустивши пару, пілот «Феррарі» пом’якшив оціночне судження, назвавши гонку «хорошою».
 
Слід визнати, що в нинішньому сезоні вперше за багато років точиться справжня, класична чемпіонська боротьба, котра стосується не тільки індивідуального заліку пілотів, а й Кубка конструкторів.
 
Нагадаємо, впродовж семи минулих років у «королівських» перегонах неодмінно домінувала якась одна стайня.
 
Цього ж разу закрутилася цікава інтрига між двома знаними таборами.
 
І якщо в заліку пілотів попереду представник «Феррарі», то в конструкторському протоколі лідирує «Мерседес».
 
Щоправда, в обох табелях про ранги перевага лідерів — незначна.
 
Примітно, що на Гран-прі Іспанії до фінішу дісталися лише перші пілоти «Феррарі» та «Мерседеса». 
 
«Сьогодні ми побачили неймовірну гонку. Сподіваюся, що така боротьба триватиме до останнього етапу сезону. Саме такою й має бути «Формула-1» — відзначив Тотто Вольфф. 
 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 5-й етап. 
 
Гран-прі Іспанії. 
 
Залікова десятка: 1. Хемілтон («Мерседес») — 1:35.56,497. 2. Феттель («Феррари») — відставання 3,490. 3. Рікк’ярдо («Ред булл») — 1.15,820. 4. Перес. 5. Окон (обидва — «Форс Індія»). 6. Хюлькенберг («Рено»). 7. Верляйн («Заубер»). 8. Сайнс. 9. Квят (обидва — «Торо россо»). 10. Грожан («Хаас») — 1 коло.
 
Особистий залік: Феттель — 104 очки, Хемілтон — 98, Боттас («Мерседес»)– 63, Райкконен («Феррарі») — 49, Рікк’ярдо — 37, Ферстаппен (обидва — «Ред булл») — 35, Перес — 34, Окон — 19, Масса («Уїльямс») — 18, Сайнс («Торо россо») — 17...
 
Кубок конструкторів. «Мерседес» — 161, «Феррарі» — 153, «Ред булл» — 72, «Форс Індія» — 53, «Торо россо» — 21, «Уїльямс» — 18, «Рено» — 14,  «Хаас» — 9, «Заубер» — 4.