Bellingcat знайшла нові докази збиття малайзійського «Боїнга» російським «Буком»

07.06.2017
Група журналістів-розслідувачів Bellingcat опублікувала на своєму сайті дослідження, де аналізує по фото нові докази, що «Бук», яким був збитий «Боїнг» рейсу МН17 в небі над Донбасом, є російським, а також надає дані про військових водіїв Росії, які керували вантажівками з «Буками» в червні і липні 2014 року в напрямку до кордону з Україною.
 
Так, у першій, коротшій, доповіді йдеться про фотознімок «Бука», що був зроблений до трагедії рейсу MH17.
 
Ця фотографія була поширена російським механіком, який перебував у Курську, ймовірно, навесні 2013 року.
 
«Команді Bellingcat вдалося виявити «відсутню ланку» — фотографію, на якій видно маркування негабаритного вантажу на «Бук 332», зняту до його транспортування в колоні в червні 2014 року.
 
На фото російського механіка видно «Бук 332» з тими ж білими транспортними маркуваннями, що було видно на ньому в Україні незадовго до і незабаром після збиття MH17.
 
Ця фотографія «Бука 332», на якій повністю видно бортовий номер, а також маркування негабаритного вантажу, — остання за часом зйомки з виявлених нами, знятих до його транспортування в колоні в червні 2014 року, коли друга цифра бортового номера була вже зафарбована, — розповіли дослідники.
 
На фото видно чоловіка на тлі самохідної установки «Бук» під номером 332, позаду видно рожевий контейнер для перевезення ракети 3М8 ЗРК «Коло».
 
За їхніми даними, фотографія російського механіка була знята в техпарку 53-ї зенітно-ракетної бригади, «що можна встановити по ще одній фотографії, знятій там же і завантаженій курсантом в серпні 2014 року», додали в Bellingcat. «Ця фотографія має геотег в техпарку 53-ї бригади в селищі Маршала Жукова під Курськом. Достовірність геотегу підтверджується порівнянням елементів фотографії з супутниковим знімком», — зазначено в повідомленні.
 
У другій, довшій доповіді Bellingcat, йдеться про солдатів-водіїв, які могли транспортувати «Бук» до російсько-українського кордону.
 
Дослідники вказують, що практично всі військові водії, які брали участь у транспортуванні «Буків» у колоні, поміченій у червні 2014 року, офіційно закінчили військову службу наприкінці червня або на початку липня 2014-го.
 
«Хоча по сторінках деяких водіїв у соціальних мережах незрозуміло, чи повернулися вони додому після закінчення строкової служби... Імена військових водіїв у доповіді замінені на псевдоніми для захисту їхніх особистих даних. З тієї ж причини всі особи водіїв на фотографіях заретушовані», — йдеться в повідомленні.
 
У Bellingcat повідомили, що доповідь зі справжніми іменами і незаретушованими фотографіями передали міжнародній Спільній слідчій групі, що розслідує катастрофу MH17.