Дворівнева чи трирівнева: якою може бути нова розв'язка на Шулявці

23.06.2017
Шулявський шляхопровід і прилегла територія найближчим часом будуть кардинально реконструйовані.
 
Щоправда, як саме — ще невідомо, адже наразі точиться серйозна боротьба між двома різними проектами. 
 
Збудувати трирівневу розв’язку замість дворівневої запропонував головний спеціаліст управління інженерно-транспортної інфраструктури Департаменту містобудування та архітектури столиці Віктор Петрук.
 
Його аргументи прості — трирівнева розв’язка має відчутно більшу пропускну здатність, передбачає повне розв’язання поворотних напрямків і не потребуватиме демонтувати прилеглі до шляхопроводу будівлі (адже вже затверджений дворівневий проект передбачає знесення 5-го цеху заводу «Більшовик»).
 
Зараз на сайті КМДА зареєстровано петицію щодо підтримки саме трирівневої розв’язки. 
 
Опонентом цього проекту є голов­ний архітектор Києва Олександр Свистунов, завдяки лобіюванню якого 18 травня на засіданні містобудівної ради було обрано проект (інституту «Київдормістпроект») будівництва нової автомобільної розв’язки на місці Шулявського шляхопроводу, розроблений ще... в далекому 2008 році, після чергової пожежі на ринку секонд-хенд під «нещасливим» мостом.
 
Голов­ний столичний архітектор відстоює цей «дворівневий» проект поясненнями на кшталт, що він вважається оптимальним із точки зору фінансових та часових затрат.
 
(А як же тоді щодо знесення частини легендарного заводу і будівництва на його місці петлі розв’язки: можливо, все ж колись завод відновить свою роботу?). 
 
Нагадаємо, що рух Шулявським мостом відкрито в травні 1964 року, його довжина з підходами складає 408,9 м, а ширина — від 16 до 21 м.
 
Естакада складається з автомобільного проїзду шириною 14 метрів.
 
На початку 1980-х шляхопровід було реконструйовано, добудовано заїзди на естакаду з проспекту Перемоги.
 
Станом на 2015-й шляхопровід перебував у передаварійному стані.
 
Після низки пожеж (у квітні 2005-го, у вересні 2006-го, у квітні 2007-го) та  обвалу деяких конструкцій у лютому 2017 року міст частково втратив несучу спроможність, крім того, він перезавантажений і потребує збільшення пропускної спроможності.
 
Додамо, що 15 травня міністр економічного розвитку і торгівлі України Степан Кубів та Китайська корпорація доріг і мостів домовилися про реконструкцію Шулявського шляхопроводу.
 
Тож на який саме проект підуть гроші Піднебесної, наразі ще невідомо.