До будівництва трансєвропейської магістралі Віа Карпатія готові приєднатися нові країни

27.10.2017
Сербія і Чорногорія зацікавлені приєднанням до автотраси Віа Карпатія (Via Carpatia), повідомив міністр інфраструктури та будівництва Польщі Анджей Адамчик.
 
Вони вже будують спільну автотрасу через свої країни і хочуть приєднати її до Віа Карпатія. 
 
Спільна транс’європейська магістраль Віа Карпатія довжиною понад 700 кілометрів має пролягти через території Польщі, Словаччини, Угорщини, Румунії і Греції.
 
Відповідний меморандум ці п’ять країн підписали у березні цього року. Ця транспортна артерія з’єднає всю Європу з півночі на південь.
 
Кінцевими пунктами маршруту стануть місто Клайпеда в Литві та місто Салоніки в Греції. Поява такої мережі доріг змінить популярне сьогодні правило: прокладання шляхів здебільшого зі сходу на захід Європи.
 
Стосовно Польщі, то перший відтинок автотраси починають реалізувати між містами Люблін і Жешув, тобто аж до українського кордону. 
 
Автотранспортна магістраль буде відігравати важливу роль в економічному розвитку країн Центрально-Східної Європи. Приємно зазначити, що й Україна приєднується до цього проекту.
 
Міністри інфраструктури Польщі й України Анджей Адамчик та Володимир Омелян днями підписали в Перемишлі меморандум про взаєморозуміння щодо співпраці у проекті Віа Карпатія.
 
Маршалок Підкарпатського воєводства Владислав Ортиль наголосив, що Віа Карпатія з’єднуватиметься з транспортними маршрутами в Україні, Румунії та Болгарії.
 
Український інформаційний портал Tvoemisto.tv дізнався, що по території України магістраль проходитиме через населені пункти Львів, Мостиська, Тернопіль, Чернівці, Луцьк, Ягодин, Рівне, Житомир, Вінниця, Коростень, Умань, Одеса, Київ.
 
Водночас на українсько-польському кордоні в найближчі роки планують збудувати п’ять нових пунктів пропусків: три — у Львівській області та по одному у Волинській і Закарпатській.
 
Про це заявили голови парламентів України та Польщі Андрій Парубій і Марек Кухцінський.
 
На сьогодні між Україною та Польщею діють вісім автомобільних пунктів пропуску, в середньому через 60 кілометрів один від одного. Але такої кількості недостатньо, тому на українсько-польському кордоні виникають величезні черги.