Катастрофа Ан-148 під Москвою: головні версії

13.02.2018

У неділю після опівдня неподалік Москви розбився пасажирський літак Ан-148, що прямував до Орська.
 
Повідомляється, що літак зник iз радарів за кілька хвилин після вильоту з аеропорту «Домодєдово» і впав поблизу села Аргуново, за 80 км на південний схід від Москви.
 
На його борту перебували 65 пасажирів та шість членів екіпажу. Всі вони, за даними Московської міжрегіональної транспортної прокуратури, загинули. 
 
Як повідомляє агенція «Інтерфакс», свідок авіакатастрофи стверджує, що перед падінням літака було чути потужний ляск.
 
Ще одна очевидиця події повідомила, що вибух був «дуже гучним», у будинках мало не повилітали шибки, місцеві жителі навіть подумали про можливий інцидент на котельні.
 
За повідомленням МНС Росії, до пошукової операції залучили дев’ять безпілотних апаратів, 175 одиниць техніки та майже 800 рятувальників.
 
У районі падіння в неділю виявили один із бортових самописців, а в понеділок знайшли і другу «чорну скриньку», повідомив начальник регіонального управління МНС Сергій Полетикін.
 
Він додав, що місце проведення пошукової операції оточене. Також у районі катастрофи виявлено уламки фюзеляжу і тіла кількох загиблих.
 
Пошукова операція триває, тепер рятувальники та слідчі мають зібрати всі уламки літака і фрагменти тіл загиблих.
 
З огляду на те, що Ан-148 впав у заметене снігом поле, його частини розкидало на великій площі, а снігопад увечері неділі лише посилився, це дуже непросте завдання.
 
Втім керівник МНС РФ Володимир Пучков пообіцяв, що роботи на місці катастрофи закінчаться впродовж семи днів. 
 
Більшість загиблих були жителями східної частини Оренбурзької області, де розташоване місто Орськ, куди прямував літак, зазначили в адміністрації області. 
 
Серед пасажирів, за поки не перевіреними даними, були 11 мешканців Москви, а також громадянин Швейцарії та громадянин Азербайджану.
 
 Очільник департаменту Консульської служби МЗС України Василь Кирилич повідомив у «Твіттері», що українців у цьому літаку не було.
 
В авіакомпанії «Саратовські авіалінії» повідомили, що командир повітряного судна Валерій Губанов був досвідченим пілотом, у нього загальний наліт — 5 тисяч годин, на судні цього типу — 2,8 тисячi годин. 
 
Авіакомпанія придбала літак у 2016 році. Літак — 2010 року випуску, був розроблений АНТК імені Антонова, а вироблений у Воронежі Воронезьким авіабудівним об’єднанням (ВАСО). Ан-148 — спільна розробка України та Росії.
 
Спочатку літак випускали на Харківському державному авіапідприємстві, потім у Росії, але коли почався конфлікт на сході України та анексія Криму, виробництво літаків у Росії припинили.
 
Адже велику частину деталей для літака завозили з України.
 
Тим часом представники Слідчого комітету Росії вилучають документацію «Саратовських авіа­ліній».
 
Слідчий комітет РФ розпочав кримінальну справу про порушення правил безпеки руху та експлуатації повітряного транспорту, що призвело до смерті людей.
 
Російські слідчі обстежують місце катастрофи літака Ан-148 у пошуках причин авіакатастрофи.
 
Чиновники повідомили, що розглядають серед імовірних причин катастрофи погодні умови, людські помилки та технічні збої. Про можливість терористичної атаки наразі не згадують. 
 
Водночас деякі ЗМІ з посиланням на очевидців говорять про проблеми з двигуном. Невдовзі після катастрофи ЗМІ звернули увагу на дивні дані польоту Ан-148, які зафіксував сайт Flightradar.
 
Спочатку літак набрав висоту в 1800 метрів і летів зі швидкістю 600 кілометрів за годину.
 
Але потім Ан-148 раптом спочатку знизився до висоти 1500 метрів, потім знову піднявся до 1800 метрів, а тоді почав падати.
 
На позначці в 900 метрів він зник з екранів радарів. Літак не подав сигналу тривоги. Опитані експерти, на яких посилається портал NEWSru.com, серед найбільш імовірних причин катастрофи Ан-148 «Саратовських авіаліній» називають загорання в двигуні, несправність датчика швидкості, можливе обледеніння машини, а також помилку в пілотуванні.
 
Версія теракту наразі серед головних не фігурує, хоча і не відкидається остаточно.
 
Це перша авіакатастрофа комерційного літака за більше ніж рік: 2017-й був найбезпечнішим для авіапере­льотів у всій історії світової цивільної авіації.