Унаслідок обвалу мосту в Генуї загинули щонайменше 39 людей: пошукова операція триває

17.08.2018
Унаслідок обвалу мосту в Генуї загинули щонайменше 39 людей: пошукова операція триває

Під завалами досі сподіваються знайти живих.

В італійському місті Генуя через обвалення автомобільного мосту було запроваджено надзвичайний стан терміном на 12 місяців.
 
 
Про це 15 серпня під час спеціального засідання уряду оголосив прем’єр-міністр Італії Джузеппе Конте, передає «Німецька хвиля».
 
 
Він також наказав виділити п’ять мільйонів євро невідкладної допомоги, а також пообіцяв призначити спеціального комісара для допомоги відновлення району, який постраждав унаслідок аварії.
 
Рятувальні роботи на місці аварії мосту в Генуї тривають. За останніми офіційними даними, внаслідок обвалу загинуло 39 людей, 16 осіб перебувають iз пораненнями в шпиталях, 12 з них — у важкому стані.
 
Точна кількість жертв  і досі не відома, бо під завалами досі перебувають автомобілі. Раніше повідомлялось, що серед загиблих були троє дітей віком 7, 12 та 13 років. Серед жертв також четверо громадян Франції, двоє албанців, громадянин Румунії та Чилі.
 
Внаслідок аварії травми отримали також двоє українців, які перебувають у лікарні, повідомило  українське консульство в Мілані.
 
У пошуково-рятувальних роботах на місці аварії беруть участь близько тисячі рятувальників, які намагаються знайти під завалами тих, хто вижив. Очільник регіону Лігурія Джованні Тоті повідомив, що роботи триватимуть, навіть якщо є «слабка надія» знайти живих.
 
Окрім того, близько 630 людей були змушені залишити свої будинки через загрозу обвалення іншої частини мосту.
 
Влада повідомила, що житлові будинки, які через злочинну недбалість були зведені під мостом, будуть знесені. Тим часом Джузеппе Конте оголосив про масштабний план перевірки стану дорожньої інфраструктури Італії.
 
Введений 1967 року в експлуатацію чотирисмуговий автомобільний міст у Генуї частково обвалився 14 серпня. Обвал 200-метрової ділянки мосту стався під час сильного штормового вітру. Понад 30 легковиків та декілька вантажівок, що перебували на ньому, впали з 45-метрової висоти.
 
На момент руйнування там проводилися ремонті роботи. Поки що причина падіння конструкції невідома.
 
Влада Італії має намір притягти до відповідальності компанію Autostrade per l’Italia («Автострада через Італію»), що експлуатує автостраду А-10, оголосили в уряді країни.
 
Міністр транспорту Італії Даніло Тонінеллі повідомив на своїй сторінці у соцмережі «Фейс­бук», що в уряді розмірковують над тим, щоб позбавити цю фірму ліцензії, термін дії якої чинний до 2024 року, та стягнути з неї штраф у розмірі до 150 мільйонів євро.
 
Італійський уряд оголосив найближчу суботу днем національної жалоби, оскільки цього дня відбудуться похорони більшості жертв катастрофи.
 
Влада також повідомила, що готова будувати новий міст, який має надзвичайно велике значення для Генуї, внутрішнього італійського сполучення та сполучення з Францією, упродовж п’яти місяців.
 
Фахівці називають до 15 можливих причин руйнації мосту. «Це не фатальна випадковість, а людська помилка», — так сказав у середу про причину катастрофи генпрокурор Італії Франческо Коцці.
 
Незалежний експерт з Риму Мауріціо Ротондо зауважив, що міст був збудований за проектом італійського інженера Ріккардо Моранді (він помер 1989 року), який ніколи не застосовувався жодним іншим інженером в Італії, хоча у світі збудовано ще два мости подібної конструкції — у Венесуелі та Лівії.
 
Генуезький міст iз самого початку був «проблемним», оскільки вимагав додаткових інженерних втручань, які виходили за рамки первинного інженерного проекту. Місцеві мешканці називали цей міст «хворим» через постійні ремонти.
 
У зв’язку з ненадійністю мосту в Генуї впродовж останніх 20 років тривали дискусії на тему будівництва нової транспортної траси замість тієї, що веде через сумнівний міст.
 
А національне управління автострадами ще 10 років тому представило проект заміни мосту на автостраді А10 новим. Транспортні інженери стверджують, що виявлення справж­ньої причини колапсу мосту займе багато місяців. 
 

В УКРАЇНІ

За старою радянською звичкою, якщо в Росії станеться якась катастрофа, то в Україні проводять перевірку подібних об’єктів. Але після трагедії в Генуї жодної реакції в Києві не спостерігається.
 
А в Україні термінового ремонту потребують майже дві тисячі мостів, з них 75 — лише у Києві. За даними Мінінфраструктури, в Україні загалом дещо більше 16 тисяч мостів.
 
Лише близько 7,5 тисячі з них відповідають чинним нормам та стандартам, тоді як майже 9 тисяч об’єктів потребують ремонту, понад 1,8 тисячі — термінового.
 
Найбільше проблемних мостів у Запоріжжі та Києві. В українській столиці, де найбільше транспортне навантаження, із 170 мостових переходів та шляхопроводів 75 потребують капітального ремонту.
 
За інформацією комунальної корпорації «Київавтодор», яку компанія надала у відповідь на запит «Німецької хвилі», у Києві впродовж року було обстежено 121 штучну споруду.
 
Ревізія засвідчила, що через постійне недофінансування деякі об’єкти не ремонтувалися 40 років.
 
Станом на кінець липня 2018 року, за даними департаменту транспортної інфраструктури КМДА, у передаварійному стані у Києві перебувають три мостові споруди: міст імені Патона, міст Метро та Шулявський шляхопровід. Частковий обвал Шулявського мосту в 2017 року дивом обійшовся без постраждалих.