Кому переїхав дорогу ЛуАЗ?

14.11.2003

      Луцький автозавод завжди був візитною карткою міста, а завдяки українському всюдиходові, вже легендарній «Волинянці», про маленьку Волинь знали у всіх куточках колишнього СРСР. Криза останнього десятиліття не могла не торкнутися й цього підприємства, залишивши без роботи та засобів для існування сотні робітників ЛуАЗу. Та що таке ЛуАЗ, коли банкрутіли й зупинялися ще не такі промислові монстри?! Але коли заводчани знайшли хоч якесь світло в кінці тунелю, коли у спорожнілих цехах знову закрутилося-завертілося, здається, полегшено зітхнуло все місто. Хай замість «Волинянок» із заводських конвеєрів почали сходити «Жигулі», складання яких налагодили лучани. Далі ще один крок — і Кабмін затвердив інвестиційну програму, розраховану до 2007 року, згідно з якою на ЛуАЗі має бути налагоджений випуск вантажних автомобілів малої та середньої вантажопідйомності, а ще — автобусів кількох класів. Партнером лучан зголосилася бути японська компанія «Ісудзу Моторс». Але не судилося Луцьку знову згадати свою минулу автомобілебудівну славу. Нещодавно Президент скасував своїм Указом цю інвестиційну програму. Мотивація дуже проста — український автомобілебудівник користується певними пільгами, а це не відповідає вимогам, що ставить Світова організація торгівлі та ЄС. Ось тобі, Луцьку, і Юрі'їв день!

      Ця вибіркова «принциповість» стає більш зрозумілою, коли згадати, хто є головним акціонером ЛуАЗу. А це ЗАТ «Укрпромінвест» та народний депутат Петро Порошенко, який є членом фракції «Наша Україна». Останні два тижні завод трясе податкова перевірка — значна частина податкового «десанту», що висадилася в Луцьку, особливо ретельно відпрацьовувала саме автозавод. Пояснювати не треба чому. Є ще одна версія нелюбові офіційного Києва до інвестиційних намірів ЛуАЗу — ходять чутки, що його конкуренти хочуть перехопити у лучан шмат їхнього хліба і складати російські «Жигулі» на ЗАЗі. Причому присутність «есдеків» у цій царині — не ілюзорна, а цілком реальна. Яка з цих версій найвірогідніша — поки що сказати важко, але політичні роги тут проглядаються явно.

      До речі, луцькі автомобілебудівники звернулися до Президента з відкритим листом, де намагаються переконати його, що їхня інвестиційна програма розроблена згідно з вимогами українського законодавства, а перекручування фактів — це не що інше, як політиканство та справа рук конкурентів. Чи дослухається гарант до голосу ЛуАЗівців?

  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>